Ulrica på Nordala

Här delar jag med mig av vårt liv när jag känner för det 😄 Vi bor i en skånelänga från 1860. Gustaf och jag har oxå Skånes finaste kissekatt Svante och vår fantastiska dotter Nora som är född den 18 oktober 2013. Jag är en tidigare tävlande fitnessatlet som pausar från tävlingar och lägger all fokus på det nya livet med barn och hus. Häng med oss här. ❤️❤️❤️ Ulrica, Gustaf, Nora och katten Svante

Skenvinter..

Publicerad 2014-12-30 12:56:00 i Allmänt

Om nu ordet "skenvår" finns med i svenska ordlistan vill jag kalla senaste dygnen för skenvinter ! -10 grader... sen kommer det till vår stora glädje snöööööö när jag och Nora var på Väla.. Kommer ut på pekeringen och möts av stora fina flingor som redan lagt ett vitt och härligt täcke över hela landskapet! fortsatte snöa ett tag under kvällen och jag längtade verkligen till idag, då vi skulle ut och åka snowracern! 
 
hmmm ... hann ju knappt vakna förrän det töat bort.. 0'C -1'C ....
s k e n v i n t e r !! 
 
vi drog ut en sväng i alla fall runt huset!! 
och jag får väl erkänna.... hade jag kommit en grå och dassig dag som denna och kollat på vårt hus hade jag kanske inte köpt det... ingen mysig miljö direkt... Ser nästan ut som ett spökhus, hahaha
Nora uppskaddade snön! 
Nu ser man vart Svante har trampat runt om nätterna.. Han vill alltid ut någongång mellan 22-03 varje natt.
Här fick han inte sitta! på Noras plats... hon puttade ner honom 
 
Nora just nu... får ge henne något att pyssla med så jag kan leka med bilder i fred.. papperspåsar med massor av olika saker i funkar nästan alltid :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela