Ulrica på Nordala

Här delar jag med mig av vårt liv när jag känner för det 😄 Vi bor i en skånelänga från 1860. Gustaf och jag har oxå Skånes finaste kissekatt Svante och vår fantastiska dotter Nora som är född den 18 oktober 2013. Jag är en tidigare tävlande fitnessatlet som pausar från tävlingar och lägger all fokus på det nya livet med barn och hus. Häng med oss här. ❤️❤️❤️ Ulrica, Gustaf, Nora och katten Svante

Några veckor sedan

Publicerad 2014-12-06 22:30:00 i Allmänt

Hej hej!
Jag vet att ni undrar vad jag håller på med! varför skrivs det inget längre.. Ja, jag vet inte. Lite tidbrist i kombination med motivationsbrist tror jag. Vardagen har tagit över och det har blivit mindre tid med kameran. 
 
Såklart har det hänt massor. 6e december idag och i morgon är det redan andra advent. Vi har julpiffat lite här hemma och idag har vi haft grannarna på besök. Vi bjöd på lite julig lunch och det var supergott med julskinka! Jag bakade även ett gott bröd igår som vi bjöd på. Julbröd med tre sortes mjöl, pomerans och mandel i. Bakade även lussebullar ! Känns så juligt och härligt med doften av saffran i hela huset! 
Nora fick en superfin liten snögubbenalle som spelar "Jungle Bell" av grannarna. Hon har strosat runt med den halva dagen och dansat med ena armen svingandes i sidan.. sååå söt! 
 
Nu ikväll har vi varit hos hennes faster Fanny och Kim. Kollat lite grann på Så mycket bättre och ätit goda kex med ost :)
Gustaf är på herrmiddag!
 
Det är en hel del som händer i vårt liv faktiskt. Har inte riktigt fått till dokumentationer som jag nämnde ovan men jag ska bättra mig! 
Igår var jag förresten på Arbetsintervju och det gick över förväntan. Jag sökte jobbet lite slarvigt med ett halvdåligt personligt brev. Nora var ledsen under hela tiden jag skrev så det var inte läge att finjustera och grejja. I efterhand ångrade jag att jag skickade, borde väntat till dagen efter och läst igenom men uppenbarligen ledde det ändå till en intervju! Och jag tror att de gillade mig. En massa praktiska saker måste ordnas OM det är så att de erbjuder just mig jobbet. Känns oxå som ett svårt beslut! "man vet ju vad man har men inte vad man får" som ordspråket lyder.. En säker sak är att jobbet ger betydligt högre lön än min nuvarande men innebär betydligt sämre arbetstider.. 
Jag funderar så det ryker ur öronen! Nog om det!
 
I torsdags var jag på Noras första utvecklingssamtal på förskolan.. Alltså... att som förälder sitta och höra hur någon berömmer ens barn och visar fina bildspel från tiden där fick ju mig tårögd av stolthet! 
Jag fattar inte att det är min unge! Min underbara goa lilla unge! Och hon är så duktig! Sover orentligt, äter ordentligt, hänger med på allt, är nyfiken, framåt och har hittat sin roll i gruppen ♥.
 
Huset står vi still med. Det är "spara pengar till jordvärme"- läge nu. Och ur den synvinkeln hade ju de där extra tusenlapparna på nytt jobb suttit fint!
 
Trädgården är satt i vintervila. För några veckor sen klippte vi gräsmattorna för sista gången, rensade bort gamla växter och harvade grusplanen och infarten.
Jag fixade oxå med staketet runt hagarna då en av hyresgästhästarna gärna kliade sig tills stolparan välte! Skönt att få det fixat oxå innan våren.
Nu ska här firas jul och sen räknar vi ner till våren.
 
Lite bilder från senaste hammafixardagen. Underbart att vi har så snälla grannar som lånar ut sin traktor till oss så vi kan få det lite fint :)
 
Svante visade mig en hare som gett upp livet. Vi begravde den värdigt på en avsides plats på tomten.
Gustaf älskar att köra denna fina grållen !
Mys i vagnen 
Nora fick smaka en bit av de fantastiska pepparkakorna som Grannen bakat :)
Det ser ju minst sagt lite dystert ut. Ingen sol och ingen snö som lyser upp.. Men här år så underbart att bo ändå. Vi ångrar oss inte en sekund. 
 
En rovfågel har varit i farten! Här den släppt rester av sitt byte som fastnat på eltråden. Tyckte det såg lite coolt ut :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela