Ulrica på Nordala

Här delar jag med mig av vårt liv när jag känner för det 😄 Vi bor i en skånelänga från 1860. Gustaf och jag har oxå Skånes finaste kissekatt Svante och vår fantastiska dotter Nora som är född den 18 oktober 2013. Jag är en tidigare tävlande fitnessatlet som pausar från tävlingar och lägger all fokus på det nya livet med barn och hus. Häng med oss här. ❤️❤️❤️ Ulrica, Gustaf, Nora och katten Svante

Genomskinlig lekplats

Publicerad 2014-09-11 21:21:00 i Allmänt

Torsdag. Redan... veckan har dragit förbi i en rasande fart! 
Vi har snart gjort klart hallen.. En målning tll på panlen och tapetseraren är inbokad nästa vecka. 
Idag har jag fått fantastiskt mycket gjort trots att vi kom igång sent i morse. Pappa var nämligen på besök då han gjorde ett jobb på en båt i helsingborg igår och idag. Så lite längre frukost med honom innan morgonjoggen.
Var såå galet hungrig så jag sprang något snabbare än jag brukar. 5.15 min tempo! brukar ligga på 5,50-6,10 min /km. 
Efter morgonrundan har vi
ätit frukost
gosat i soffan, Nora somande..
tvättat ALL tvätt, och tumlat. lite kvar att vika bara
städat hela tvättstugan inkl dammsugning och allt
städat verkstaden efter allt sågande.. mycket dammigt och rörigt! tog mer än 1 timme!
sorterat allt byggskräp och städat upp i carportet. sågställe nr 2.. 
sopat hela stallet
plockat undan vattenslangar
rensat gårdsplanen på ogräs och äntligen kantskurit gräsmattan vid parkeringen! 
eldat i pannan
bytt om på Nora...kommer till det snart.. i bilder.. 
lagat middag, ätit..
varit på gymmet, tränat ben 1,5 timme
och slutligen nu, nyss.. klippt allt gräs på framsidan... tills det var för mörkt för att se :p..
 
phuee vilken dag, älskar effektivitet! 
 
nu till klädombytet.. Nora hittade vattenpölen.. fick parkera bilen över den sen för att hon inte skulle kunna gå dit igen :D
 
sötast i världen ... 
 
En liten färgklick i min tillvaro 
 
 
 
 
 
 
 
I morgon blir det möjligen BVC kl 9, lite ärenden på stan och sen fredagsmys, längtar. Ska kolla Idolspecialen och äta naturgodis tills jag mår illa :) På lördag har jag och Gustaf en dag tillsammans. Nora ska till Farmor och farfar. Vi "firar" 3 år tillsammans :) 
Natti natti !
 

Kommentarer

Postat av: grannen

Publicerad 2014-09-12 18:14:13

Det ut som om
hon tränar ryggmuskler och lite ben dito. Heja Nora.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela